Joepieeee we hebben mazzel baasje hoeft met Pasen niet te werken en is de hele week vrij dus we gaan lekker kamperen!!!
dat het eigenlijk heel koud prutweer is maakt ons niet uit we vermaken ons evengoed wel, we hebben zelfs zo'n 3 a 4 graden nachtvorst maar met ons viertjes onder het dikke dekbed houden we elkaar heerlijk warm dus ook de nachten zijn geen probleem.
Onze laatste vakantie met de camper zijn we in Duitsland geweest op camping Heilhauser Mühle vlakbij Waxweiler in de Zuid Eifel ( die vakantie is te vinden op de pagina van de campertrips )
Onze tweebeners vonden het leuk om daar waar ons campertijdperk stopte de caravan vakanties te beginnen en er zijn veel mooie wandelroutes dus wij vinden het prima
Het plekje waar we in september stonden was al bezet en die hele kant van de camping ook dus staan we deze keer aan de andere kant van het veld

zaterdag 15-4-2017

toen ze gisteren de sleurhut aan het inpakken was liepen we al helemaal te stuiteren, nog één nachtje slapen zei ze......
maar dat het een heel kort nachtje zou worden en die gek ons ZO vroeg uit bed zou jagen.......................

echt hè je spoort niet met dat achterlijke vroege opstaan
tis dat je verder wel lief ben maar zo af en toe zouden we je domweg op marktplaats willen mikken, gratis af te halen maf mens

om 6.30 vertrokken we en om 8.15 stoppen we bij De Lucht bij Den Bosch en is het koffietijd

Heee wat ruikt mijn neus,...Limburgse lucht dussssss we zijn er bijna

nou nee ze zegt sorry liefje we gaan binnendoor en rijden bij Hoogcruts/De Plank de grens over België in
onze eindbestemming duurt nog ongeveer anderhalf uur

ook goed, buiten regent het toch pijpenstelen dan slapen we nog een poosje verder

als we aankomen om 12.45 is het droog en hebben we de sleurhut op zijn plek gezet
natuurlijk daarna eerst een stukje gelopen om beentjes te strekken

daarna een regenbui die we met verse koffie rustig binnen afgewacht hebben en om 15.30 de voortent opgezet

en met het maken van deze foto zie ik dat we onderweg een wieldop van de sleurhut verloren zijn
waarschijnlijk ergens op het Belgische wegdek vol gaten en kuilen, tja als je leuk binnendoor wil rijden.......

de kant van de beek waar we nu aan staan

doe die deur dicht mafkees het is hier al ijsberen koud ik kruip niet voor niks onder me dekbedje!!!
de kachel heeft ineens kuren en vertikt het om aan te gaan, baasje is hem uit elkaar aan het halen

ik kruip bij je hoor San al ben ik van nature geen koukleum zoals jou maar tis nu wel heul koud
gelukkig hebben we een knappe papa en na een poosje mopperen en sleutelen brandde de kachel later wel weer

niet te geloven baasje zag een teek lopen op Femie haar koppie, buiten vries je bijna dood maar die krengen zijn er alweer!!
dus na de laatste avondronde weer tekencontrole dat doet ie altijd grondig met de zaklamp erbij, en ik zie de bui al hangen
als hij met me zussie klaar is ben ik aan de beurt, zo'n pesthekel eraan, schijnt ie met die rotlamp in je giechel en de rest.....

zondag 16-4

voor vandaag ziet het weer er redelijk uit dus we zoeken een leuke wandeling op de kaart die we al hadden van hier
we zijn immers niet gekomen om de hele week op ons luie krent te zitten, daar zijn we alle vier niet goed in

kijk dit is genieten voor ons hier hebben we gisteren ruim 5 uur voor gereden

heerlijk klimmen en dan genieten van mooi uitzicht!!

en overal weer beekjes waar we uit kunnen drinken, alleen niet te veel zegt vrouwtje omdat het water ijzig koud is

KAK waarom liggen die beekjes meestal zo diep, erheen is een makkie maar naar boven is ff k.. nee knudde bedoel ik haha

gatverdegatver kregen we even een hagelbui op ons knar, een kleintje maar, maar hagel is hagel ff wegschudden die korrels

de rest van de wandeling blijft het gelukkig droog, voor een broodje stoppen we even maar lang zitten is het te koud voor

hij zegt dat we de weg echt niet kwijt zijn en alleen even kijkt.....hmmm of ik hem geloof..........
dat huisje zou trouwens handiger geweest zijn tijdens die hagelbui.......

we lopen route X van 17 km. maar zonder goede geografische wandelkaart is dat niet te doen vele bordjes ontbreken
met dank aan onze kaart lopen we hem moeiteloos foutloos, haha we lijken het eindelijk zonder verdwalen te leren

egwaar hoor we zagen een hertje!!!! en daarom schijnen we ook aan de lange lijn te zitten
nou zitten we in het buitenland bijna altijd aan die lijn, vrouwtje is een beetje overbezorgd
bang dat we overal naar beneden storten en voor mij, Femie, bang dat ik bananen in me oren heb als ik wild zie en ze me kwijt is

komop baas doorlopen als we aldoor op die cameragek motte wachten komen we er niet

en weer eentje!!!!! dat is hertje 4 al die we zien en vrouwtje baalt dat ze haar steeds te snel af zijn, op de foto zetten lukt niet

hier ging ze naar boven echt ik ruik het, als je me effe losmaakt ga ik haar halen voor je en vagen of ze even op de foto wil

shit denk je uit een plas te drinken sta je snotdomme ineens tot je oksels in het ijskoude water, dat heb ik weer

op het laatste stuk lopen we langs de Eifel Zoo er staat alleen een simpel gaashek om die dierentuin
geen idee wat voor dieren dit zijn,
wat verder zagen we door de bomen bruine beren maar net te veel takken en iets te ver weg om ze op de foto te zetten

het stuk fietspad wat we vorig jaar ook liepen alleen nu nieuw asfalt en de bomen en struiken flink uitgedund !!
in september liepen we hier toen heerlijk in de schaduw dus we zijn ineens heel blij dat het héél koud is nu!

onze wandeling van vandaag
jammer genoeg is dit de enige keer dat we de endomondo app aan hadden, de rest van de vakantie vergaten we die heel dom

zo buikje vol en oogjes toe, die grapjas met zijn wandeling van 17 km. ik verzet voorlopig geen poot meer
welterusten alvast en tot morgen

maandag 17-4

nou de dag begint lekker zijn we zeiknat geworden en gaat ie ook eerst nog dat wurm afdrogen
ik ben de oudste hè en mama zegt altijd de oudste eerst, je snapt er weer niks van *zucht*
wel fijn dat we nu een voortent hebben meer ruimte om af te drogen en ze hoeven niet gelijk kleddernat naar binnen

haha nee hoor geen paniek de kachel doet ut maar van dat afdrogen droog je niet echt op dus na het eten ff warm verder drogen

en dan krijgen we een hagelbui!! gelukkig normale hagelsteentjes
onze sleurhut is 25 jaar oud maar nog heel mooi en dat willen we graag zo houden als het even kan
jaren geleden in Oostenrijk heeft een hagelbui als eieren zo groot van het dak van onze caravan toen een poffertjespan gemaakt
oja en na de nodige regen, ook vannacht al ,weten we nu ook dat de voortent waterdicht is

eind van de ochtend word het wat droger en hebben we het binnenzitten ook wel even gehad,de auto in en wat leuks gaan doen
echt wandelen is het geen weer voor maar we zijn ook gek op Burchten en gaan Die Neuerburg bezoeken

euh ik wil niet zeuren maar het uitzicht vind ik tegen vallen

hier is het uitzicht mooier hè zus

hahaha alsof we alle dagen ridders tegen komen lopen we hem zonder te bekijken voorbij
ons japannertje moet er natuurlijk wel bij stil staan om hem op de foto te zetten

voordeel dat we zo nodig in die nis moeten poseren dat het er droog is en we geen natte kont krijgen

netjes achter baasje voetje voor voetje naar beneden, hihi we zijn soms draken maar de opvoeding zit er best in als het moet

jemig San mot je nou echt tussen die tree door gaan staan snuffen, schiet op neus omhoog en doorlopen of ik duw je weg

We hadden de hele burcht voor ons zelf verder geen mens te bekennen, het voordeel van een burcht bezoeken met slecht weer

ook dat ijzeren mannetje bij de uitgang boeit ons verder niet dus samen met hem op de foto kan ze wel vergeten

er is eigenlijk alleen voor op de camping een wifipunt buiten bij de receptie maar we staan net achter het restaurant
en ja hoor Peter heeft internet op zijn tablet en telefoon, hihi als hij hem de goede kant op richt tenminste
ik kan het wel vergeten mijn laptop vangt helemaal niks en telefoon af en toe twee tellen

dinsdag 18-4

sjongejonge drukte om een kraan die het niet doet, los draadje of zo
laat maar zitten hoor we drinken wel achter uit de beek en willen nu liever gaan wandelen

voor een grote wandeling is het weer te onbetrouwbaar, zon, regen en hagelbuien wisselen elkaar af en maar 7 graden is het
maar ook gewoon bij de camping kunnen we best een leuk rondje maken, heel de dag zitten is niks voor ons
 (rechts op de foto eind van het gras is een stukje van de camping te zien)

en zoals gewoonlijk horen ze ons niet zeuren ook op kleinere wandelingetjes zijn er genoeg leuke boeken te lezen

aan de overkant een afgraving

ja hij kijkt zielig, nou en, er is gewoon net genoeg zon voor ons dus hij heb ff pech gehad hè

en terwijl de zon schijn ineens weer een hagelbui, heel raar weer vandaag

vanmiddag eerst boodschappen gedaan en daarna nog even een stukje wezen toeren
en als de zon schijn stoppen we om nog een half uurtje beentjes te strekken

doe die schoenen straks maar uittrekken ik vind dat het eerst Femiebaby knuffeltijd is

woensdag 19-4

we gaan vandaag weer een mooie wandeling maken, maar eerst even stoppen bij de supermarkt voor wat boodschappen
baasje doet die even en vrouwtje blijft bij ons in de auto,
samen de winkel in gaan piekert ze niet over, bang dat wij uit de auto gepikt worden en ze ons kwijt is

als we er aankomen lopen we een knappe Duitse jongen van net 8 maanden tegen het lijf!!!!
ons alle drie netjes op de foto zetten konden ze wel vergeten

je mag me wel even knuffelen hoor maar verder heb ik weinig tijd we gaan namelijk een mooie wandeling maken hier

we lopen vandaag de Teufelschlucht bij Ernzen dat is, niet zo ver, 45 km. rijden bij de camping vandaan

een aardige poos geleden dat we stijl hebben lopen klimmen en dalen, maar netjes voetje voor voetje kunnen we nog hoor

hele smalle spleten waar we tussendoor moeten lopen

euh Femie misschien is het handiger om naast die stenen te lopen in plaats van half erop

niet alleen smal maar sommige stukken ook bukken voor onze tweebeners anders krijgen ze builen op hun kop

even een uitkijkje en een soort bruggetje

hier moet je ook niet tussen de railing door vallen

en we zijn niet alleen het is paasvakantie dus er lopen aardig wat mensen,
het lukt wel steeds met wat geduld om ze zo goed als niet op de foto te krijgen

nou en dat geduld moeten wij alle drie ook hebben, het is hier zo mooi dat we aldoor klikklikklik horen en weer op haar wachten

effe diep inademen en onze buik inhouden dan passen we er samen door hoor baas

kom maar vrouwtje deze kant op moeten we naar beneden

laten we nou denken tijd voor een bammetje maar nee........................poseren................

loopt hiernaast een steile afgrond, mazzel voor vrouwtje dat er een hekkie langs staat

hoe blijft het staan!!!!!!!!!!!!!!!!!

nee liefjes die loopt dood, dat kun je daarvandaan toch heel niet zien vrouwtje we willen het gewoon even proberen

het laatste stukje klimmen

de schlucht was héél erg mooi maar wel heel veel klimmen en dalen
en nu wandelen we door naar de waterval

lekker dan dachten we mooi op ons gemak door het bos te wandelen, moeten we weer dalen tussen de rotsen

snotdomme is er gewoon een parkeerplaats bij de waterval!!!!!!!!!!!!
maar die waterval is 2 km. bij de schlucht vandaan en tja dan motte we dat stukkie gewoon lopen van die wandelgekken

nou is 2 km. normaal natuurlijk appeltje eitje, maar in dit geval ist wèl 2 km. aldoor afdalen

en nog geen waterval in zicht en het "leuke" is dat we dan straks die 2 km. naar boven moeten klimmen...grapjassen zijn ut

om het goed te maken voor ons is het zomaar ineens bammetjestijd hahahaha.
vrouwtje is gek op het zure Duitse brood en dat lusten wij ook wel dus verdelen baas dat bammetje

krijg nou wat, hebben we daar die hele weg voor naar beneden gesjouwd, niks heftige waterval dat ding is bijna plat!!!!!!

nou dan kan ik me voetjes er wel even in koelen

dat mokkel spoort echt niet hoor dat water is ijskoud, mij niet gezien je ken dur een blaasontsteking van oplopen denk ik

de waterval loopt inderdaad redelijk vlak naar beneden, wat ook in de beschrijving op internet stond
 maar is er niet minder mooi om en stroomt krachtig, je hoort hem bulderen

het is 6 graden en dat mens van ons gaat op haar gemakkie zitten genieten, dan maar effe boeken lezen om warm te blijven

het begin van de waterval, normale mensen gaan daar eerst heen om een foto van te maken, maar tja ons mens is nie normaal hè

vrouuuuuuwtje kom nou we hebben het wel gezien hoor en moeten die 2 km. nog omhoog klimmen naar de auto
heel jammer dat we alle twee vergeten zijn de wandelapp aan te zetten dus geen idee hoeveel we gelopen en geklommen hebben
over de hele wandeling hebben we ruim 3 uur gedaan en enorm genoten van al het moois, de natuur is hier prachtig!!!

op de terugweg bij een garagebedrijf een milieu sticker of tewel een Umwelt plakette gekocht
en voor ons Fordje een groene gekregen dus mogen we in heel Duitsland voortaan zonder problemen alle steden in!!
als we hem thuis besteld hadden had hij 12.50 euro gekost en hier betaalden we er 5.95 voor hahaha ons ben zunig
onze camper was een diesel en zo oud dat hij geen sticker meer kreeg en we dus met binnendoor rijden al eens een probleem hadden
voor ons weer een voordeel extra om nu met auto en caravan te rijden, ook met de sleurhut willen we de autobaan vermijden

na een wandeling van 3 uur klimmen klauteren en dalen is het ze weer gelukt, onze batterijen hélemaal leeg
sommige hondjes hebben baasjes die in de vakantie uit willen rusten en een goed boek gaan zitten lezen........

donderdag 20-4

afgelopen nacht heeft het behoorlijk gevroren!
onze waterbak staat in de voortent en toen we vanmorgen water wilden drinken zat er een dekseltje van ijs op!!

maar vandaag wel weer een zonovergoten dag, met 10 graden niet echt warm maar wel genieten!
na de klimdag van gisteren doen we vandaag een rondje om de stausee van Bitburg

oké verklaar ik me zus gisteren voor gek om die waterval in te gaan maar dit meer is denk ik niet veel warmer brrrrrr

de stuwdam stelt hier niet heel erg veel voor

tsss niet klimmen vandaag zeiden ze maar mooi dat we nu redelijk boven het meer op een pad lopen
en effe controleren of er iemand daar boven tegen die stronk heeft staan piesen

af en toe een mooi stuk gras langs de oever waar we bij het water langs kunnen

in de verte in het midden de stuwdam

en picknick plaatsen waar je kan barbeknoeien

een soort dam in het meer

en langs het hele meer staan overal bordjes met verboden te zwemmen, je mag hier domweg nergens het water in
hahaha naar het bordje zoeken hoeft niet die is ze vergeten op de foto te zetten

voor deze familie gelden die bordjes niet

en waar we ons over verwonderen een enorm groot hotel en allemaal vakantiehuisjes die er nog bij horen!
je vakantie vieren aan water waar je niet in mag......????    en dat dammetje weer te zien op deze foto

fijn dat je van het uitzicht en het zonnetje geniet maar pak effe de bammetjes uit je tas we lusten wel wat inmiddels

goedzo braaaave knul, hahaha  kijk zie gewoon een kwestie van die tweebeners goed opvoeden zodra je bij ze komt wonen

echt hè ik word niet goed van die kleine lelijke slijmjurk.................................................

phoe stomkop je ben gewoon jaloers omdat ik sneller op haar schoot lag dan jij

het was een mooi rondje en heerlijk op ons gemak gedaan, beenspieren van gisteren weer even lekker los gelopen

en dan in de middag de voortent afbreken, de vakantiekoek is weer op, morgenochtend rijden we weer naar huis

onze hulp word weer niet gewaardeerd natuurlijk dus dan kijken we van een afstandje wel of ze het goed doen

vanavond in de caravan de kachel weer lekker aan, buikjes vol en heerlijk nadromen van weer een leuke dag

vrijdag 21-4

om 7 uur ons mandje uit en snel de gaskachel nog even aan om lekker warm te kunnen ontbijten
het lijkt er op dat het straks ruiten krabben gaat worden als we vertrekken

straks weer naar huis? daar hebben we helemaal geen zin in, haha we gaan gewoon op zijn jas liggen
daar zitten de auto sleutels in dussssss kunnen we mooi niet weg

helaas ging dat plannetje van de meiden niet op om 8.30 rijden we weg

ook de terugweg doen we het eerste stuk weer binnendoor, haha en op de pass is dit letterlijk stront voorop
met de camper reden wij altijd voorop in de file :-) maar ons fordje sleurt de hut moeiteloos naar boven overal
oké is het hier in de Zuid Eifel middengebergte maar we hebben er alle vertrouwen in dat echte bergen dan ook gaat lukken
we hebben een heerlijke week gehad en helemaal blij en gelukkig met onze caravan, we tellen al af naar de zomervakantie :-)