Na het heerlijke hondenweekend gaan we nu voor het eerst echt met ons viertjes op vakantie, we rijden naar Groesbeek en staan op camping Nederrijkswald
De camping ligt aan de zevenheuvelenweg en tegen het bos aan en we kunnen hier alle kanten op wandelen en onze wandelingen uitstippelen rond de 45 minuten omdat kleine Femie nog niet langer mag lopen en met zoveel afwisseling aan natuur en wandel mogelijkheden besluiten we hier 2 weken te blijven staan.
Maar net als in juni zat het ons nu ook weer niet mee na een week vakantie ging de camper weer stuk.......
Gelukkig dat we nu in Nederland zitten en de hulp van de ANWB super goed en snel was, maar nu zijn we wel klaar met de camper als hij weer gemaakt is verkopen we hem.
Dit is dus ook gelijk de laatste campertrip die erbij komt op onze site, althans voorlopig, of we er weer een terug kopen weten we nog niet

maandag 2-9 2013

een heerlijke camping waar ze heel hondvriendelijk zijn en we zo het bos in kunnen lopen waar de honden nog los mogen!

hee San zie je onze vriendjes al????

nee en vergeet ut maar Femie dit is een heel andere camping wedden dat er geen vriendjes komen dit keer

maar er zijn wel hondjes horen we iemand vertellen,daar tegenover ons wonen er 5 en naast ons staan mensen met een golden

en naast de mensen met 5 honden kunnen we gelijk het bos in, best handig als je nodig plassen mot
maar dat ze daar dan zo nodig een foto van moet maken, stom mens...........

en dan gelijk een wandelingetje maken achter de camping om de boel te verkennen
eerst een stukje door het bos dan een pad tussen de golfbaan door

dan een pad waar we vast moeten omdat er prikkeldraad staat, tja ons vrouwtje is bang voor prikkeldraad hè

genieten van het mooie uitzicht, al valt dat op de foto dan weer wat tegen

en dan komen we zomaar het pieterpad tegen die lopen we een klein stukje

vrouwtje zegt dat we het Pieterpad ooit eens helemaal gaan lopen dat heeft ze al een paar jaar in haar hoofd

en dan door het bos weer richting camping, nou hoor ik ben nog helemaal niet moe,
stom gezeur weer voor mijn botjes en heupen enzo grr zal blij zijn als ik groot ben en we lang gaan wandelen

's avonds genieten van het goede leven, de meisjes slapen heel tevreden op hun nieuwe bed
maar voor ons is dat genieten nog moeilijk zonder Oos, ik mis mijn allessie zo verschrikkelijk...

dinsdag 3-9

lekker vroeg uit de veren en voor het 8 uur is heerlijk elke dag een ochtendrondje van 40 minuten door het bos

jahaa we weten dat wij 4 beentjes hebben maar kom op zeg een beetje doorsjouwen op die 2 benen kunnen jullie best wel
met elke keer roepen effe wachten komen we niet ver hoor!!

er ligt een grote Canadese begraafplaats schuin tegenover de camping daar gaan we vanmiddag even kijken

wij mogen mee omdat we netjes opgevoed zijn, binnen het hek geen plasjes en poep doen, maar snuffelen mag wel
pffff saaaaai geef mij gewoon het bos maar

de oorlog hebben wij niet meegemaakt maar als je hier leeftijden leest van 18 19 en 20 jaar dan doet dat je wel wat

het is hier zo groot het zijn er zo veel en dan te bedenken dat dit maar een handje vol is van alle gesneuvelden

dan na de diepe indruk waar we stil van werden nog even een stukje wandelen

genieten van het uitzicht als we op de zevenheuvelenweg lopen
en als je net van de begraafplaats komt dan ontkom je er niet aan te bedenken hoe erg hier gevochten is in de oorlog

de rest van de dag lekker luieren op de camping

lekker een tukkie doen en die 5 knappe hondenjongens tegenover ons die boeien me niet

woensdag 4-9

na onze ochtendwandeling eerst boodschappen gedaan en toen doorgereden naar Mook om even over de heide te wandelen
en omdat de hei nog een beetje paars is vind vrouwtje het nodig dat we even poseren moeten, nou vooruit dan maar

snuffel jij effe in je telefoon, raar mensenvolk de grond snuffelen is veel spannender!

in de middag is het 26 graden niks leuk gaan we niet wandelen en weer camping hangen

donderdag 5-9

voor 8 uur het bos weer in en dan is het nog heerlijk koel om lekker te wandelen

aan het eind van ons ochtendrondje pakken we 2 heuvels mee en bovenop de volgende heuvel is de ingang van de camping
haha gooi ons maar lossss wedden dat wij dan als eerste boven zijn :-)

elke dag een ochtendrondje van 40 minuten en daarna gaat een ontbijtje er wel in
haha en wij zijn niet zielig hoor voor hunnie gaan eten krijgen wij altijd eerst ons ontbijt, kwestie van die tweebeners goed opvoeden hè

eind van de ochtend nog even wandelen
kom maar baas aan de lijn mogen wij hier in en de wilde dieren eten je egnie op hoor

en wilde dieren zagen we! er stak een hertje zo'n 10 meter voor ons het pad over
en ze was zo lief even te blijven staan voor de foto, alleen jammer van de bladeren die ervoor zaten

tja en de rest van de dag is 't weer te warm om wat te gaan doen dus bewaak ik de camping maar

en op de camping mag je geen troep maken
dus als vrouwtje de bak macaroni om laat vallen offer ik me op om de rommel op te ruimen

vrijdag 6-9

ons ochtendrondje is elke dag genieten voor de meiden het stuk door het bos en voor ons de uitzichten

en terug op de camping altijd even de bokjes goeie morgen zeggen, jullie ook lekker geslapen?
de rest van de dag niets gedaan omdat het stik benauwd was en het vrouwtje koppijn had

eind van de middag regende het pijpenstelen het onweerde en de zon scheen, kermis in de hel dus!

ja ik ben al 4 jaar en toch ben ik lekker nog mama's baby en nou oprotte met die camera

laat dus maar kletsen hoor ik ben pas 7 maanden ben ik wel echt jou baby hè papa

zaterdag 7-9

voor we onze ochtendwandeling gaan maken eerst even stoeien om de spieren vast los te maken

haha en dan ben ik de jongste ik win mooi nog elke keer

na het boodschappen doen in Groesbeek rijden we door om over de mokerheide nog een rondje te wandelen
als we de hei oplopen is er een fotografe bezig en vragen ze of wij met het meisje op de foto mogen en dat willen we wel
vooral ik, Sanja, gedraag me als echt fotomodel! en de foto's krijgen we van haar, die zet vrouwtje hier later tussen

De foto's hebben we inmiddels gehad van fotograaf Martine Reelick

de foto staat in zwart/wit bij opgroeien in mijn 8 maanden mapje
is ook de enige foto waar ik op sta, verder had ik geen zin om netjes mee te werken, ik ben loops én aan het puberen
dussss was ik effe lekker dwars met bananen in me oren :-)

ik wilde wel meewerken me zussie is gek, met een model op de foto is cool dat overkomt je niet elke dag!

en we kregen ook een paar foto's van model Jessica Donker zonder ons aan het werk

Jessica is niet alleen knap maar ook heel lief, ik ben reuze trots dat ik even met haar mee mocht werken!
en Martine bedankt voor de mooie foto's die we gehad hebben!

en dan vergeten we onze sterallures en wandelen we een rondje over de mooie heide

los mogen we hier niet omdat er ook schapen en schotse hooglanders lopen

uitzicht op Cuijk en de maas

loop maar door hoor baas geen schotse koe of schaap in de verste verte te zien

en ondanks de warmte is de herfst toch al begonnen

zondag 8-9

even naar me luisteren wil je, ik heb een leuke wandeling voor vandaag gevonden
en niet zeiken hij is maar 45 minuten dat moet kunnen voor me botjes hoor!
foto's van de wandeling hebben we niet de camera was niet mee de paraplu wel maar het bleef gelukkig droog

na het avondeten verdelen we de taken eerlijk baasje wast af en wij doen met ons drietjes een uitbuik dutje

maandag 9-9

en dan.....is het weer zo ver! we zouden even boorschappen gaan doen in Groesbeek en daarna een stukje toeren
maar vanaf de camping de heuvel af en meteen geratel onder de motorkap en dikke zwarte rook uit de uitlaat
omkeren en met pijn en moeite de parkeerplaats van de camping weer kunnen halen, de camper is weer kapot

sjongejonge had ie mij maar moeten laten rijden, wedden dat ie dan heel was gebleven

nou ja we hebben één voordeel in Duitsland toen die stuk was zaten we opgesloten in de snikhitte in de camper en nu niet

en alle lof voor de alarmcentrale van de ANWB binnen een uur is de hulpdienst er! daar kan de Duitse ADAC nog wat van leren!!

ach en alles went hè als we heel schuin omhoog gehesen worden blijven we lief en braaf liggen vrouwtje is immers weer bij ons

en daar gaan we dan weer en gelukkig weer een hele lieve chauffeur die er geen probleem van maakt dat ik bij de hondjes blijf

euh in Duitsland hadden we een camper hoor, moeten we nou in die auto verder?

een auto met achterbank zijn we helemaal niet gewent en toen baasje zei instappen wilden we eerst niet
maar toen vrouwtje zei, hup erin nou tja toen luisterden we maar braaf
een meneer van het bergingsbedrijf die erbij stond zei haha naar mama luisteren ze wel
ja mama is ook gewoon de baas zei ze tegen hem :-)

en al zijn we een auto met achterbank niet gewent de hele weg naar huis hebben we lief liggen slapen
baasje en vrouwtje zijn trots op ons!
de camper gaat weg heeft vrouwtje gezegd maar ach hoe we ook voortaan op vakantie gaan maakt ons niet uit, wij vinden alles best